wicked for good cynthia erivo 6847378d671599871d85cade

فیلم Wicked: For Good با افتتاحیه‌ای رکوردشکن، جان تازه‌ای به سینما دمیده است.

به نقل از ورایتی، آخرهفته‌ای که گذشت، گیشه‌ی کم‌رمق جهانی با اکران فیلم Wicked: For Good از فیلم های 2025 جانی دوباره گرفت؛ فیلمی که با ۲۲۶ میلیون دلار فروش جهانی کار خود را آغاز کرد.

این افتتاحیه بعد از فیلم Lilo & Stitch با افتتاحیه ۳۴۱ میلیون دلار، فیلم Jurassic World Rebirth با افتتاحیه ۳۲۲ میلیون دلار و فیلم A Minecraft Movie با افتتاحیه ۳۱۳ میلیون دلار چهارمین شروع بزرگ سال ۲۰۲۵ به‌شمار می‌رود. فروش اولیه فیلم Wicked: For Goodفیلم Wicked: For Good همچنین بالاتر از فیلم Superman با افتتاحیه ۲۲۰ میلیون دلار و فیلم The Fantastic Four با افتتاحیه ۲۱۸ میلیون دلار قرار می‌گیرد.

نسخه سینمایی نیمه دوم داستان فیلم Wicked، روایت متفاوت از داستان The Wizard of Oz توانست ۷۶ میلیون دلار در بازارهای خارجی و ۱۵۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی به‌دست آورد. این فیلم رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه جهانی، بین‌المللی و داخلی یک اقتباس از تئاتر موزیکال را شکست؛ رکوردی که متعلق به فیلم Wicked بود.
wicked for good sad face 692219a0bc07459ff9e9cc49
برخلاف فیلم اول که ۶۲ درصد فروشش از آمریکای شمالی تأمین شد، فیلم Wicked 2 توانسته دامنه مخاطبان جهانی را گسترش دهد. فیلم Wicked قبلاً به یک پدیده ۷۵۸ میلیون دلاری تبدیل شده بود، اما امید می‌رود فروش قسمت جدید متعادل‌تر باشد. فیلم Wicked: For Good در ۷۸ بازار اکران شد که پرفروش‌ترین‌ها شامل بریتانیا و ایرلند (۲۴.۴ میلیون)، استرالیا (۸.۶ میلیون) و آلمان (۴.۱ میلیون دلار) هستند.

دیوید ای. گراس، مدیر شرکت Franchise Entertainment Research درباره افتتاحیه می‌گوید: «این یک شروع شگفت‌انگیز است. تنها محدودیت نسبی، عملکرد مجموعه در بازارهای خارجی است. جادوگر شهر اُز یک داستان کلاسیک آمریکایی است و طبیعی است که در بازار داخلی محبوب‌تر باشد.»

فیلم به کارگردانی جان ام. چو، پایان ماجرای الفابا که همچنان از سوی اوزیان‌ها به‌عنوان جادوگر شرور غرب معرفی می‌شود و گلایندا که لقب بانوی نیک را یدک می‌کشد روایت می‌کند. نیمه دوم Wicked نسبت به بخش اول تاریک‌تر است و آهنگ‌های به‌یادماندنی کمتری دارد، اما انتظار می‌رود For Good طی فصل تعطیلات نیز به فروش قوی خود ادامه دهد.

در سالی که پر از شکست‌های پرهزینه بوده است و فروش کلی تقریباً هم‌سطح ۲۰۲۴ پیش می‌رود، موفقیت این فیلم و ادامه‌اش توسط انیمیشن Zootopia 2 می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین تعطیلات شکرگزاری چند سال اخیر را رقم بزند.

گراس در پایان می‌گوید: «تماشای فیلم این آخرهفته دوباره جان گرفته و با Zootopia 2 قوی‌تر هم خواهد شد. با‌این‌حال حضور تماشاگر همچنان چالش‌برانگیز است. این دوران سختی است، اما چند عنوان قدرتمند توانسته‌اند رکوردهای تازه‌ای ثبت کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید!